Winkelwagen
Menu
Verfijn je selectie
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

Over de Online ParketShop

  • Wie is De Online ParketShop?
    De Online ParketShop is al sinds 2001 een betrouwbaar gezicht op internet. Door een goede mix van een scherpe prijs, goede kwaliteit, een snelle en nette levering en het snel behandelen van de vragen/klachten, kunnen wij ons goed onderscheiden van andere internetaanbieders. Door onze goede naam groeit ons klantenbestand gestaag en zijn wij trots op de vele leuke reacties!
  • Wat doet de Online ParketShop?
    De Online ParketShop verkoopt via de internetwinkel laminaat en houten vloeren en alles wat daar bij hoort. Alle producten zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week online te bezichtigen. De Online ParketShop beschikt ook over een "normale" showroom waar je tijdens openingstijden de meeste merken kunt komen bezichtigen.

  • Waar is de Online ParketShop gevestigd?
    De Online ParketShop is gevestigd te Lisse (ZH), op Meer en duin nummer 56 M. De postcode is 2163 HC. Op dit adres zijn de showroom, het kantoor en het magazijn gevestigd. Per post verzonden brieven kunnen ook geadresseerd worden op bovenstaand adres.

De website

  • Ik zoek een vloer van een bepaald merk, hoe vind ik die snel?
    Klik in horizontale menu op de gewenste soort vloer. Hierna verschijnen er aan de linkerkant filter opties waaronder die met de beschikbare fabrikanten. Door op de fabrikant te klikken blijven alle vloeren van de betreffende fabrikant over. Hierna kun je eventueel  nog filteren op de gewenste serie.
  • Ik zoek een vloer met een bepaalde kleur, hoe vind ik die?
    Klik in horizontale menu op het soort vloer dat u wenst. Hierna verschijnen er aan de linkerkant filter opties waaronder die met de beschikbare kleuren. Als je klikt op de gewenste kleur dan krijg je alle beschikbare vloeren te zien met de gewenste kleurstelling. Eventueel kun je nog verder filteren om het aantal opties te verkleinen.
  • Hoe vind ik de juiste bijmaterialen bij een vloer?
    De Online ParketShop heeft de beste bijmaterialen gekoppeld aan de vloeren. Als je op de gewenste vloer klikt dan kom je op de detail pagina van deze vloer. Hier vind je de ondervloeren, plinten, profielen en accessoires die bij deze vloer worden verkocht. Je kunt natuurlijk ook de verschillende bijmaterialen opzoeken door te navigeren via het horizontale menu.
  • Waarom hebben sommige producten een "salesticker" ?
    De producten met een 'salesticker" zijn (tijdelijk) nog scherper geprijsd dan de normale internetprijs. Nog mee extra voordeel dus!
  • Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
    Ja, de prijzen op de website van de Online ParketShop zijn inclusief 21% BTW.
  • Wat is de levertijd van de producten?
    De levertijd van de vloeren en bijmaterialen wordt bij benadering vermeld op de detailpagina. Normaal gesproken kloppen deze levertijden. Daar wij met de voorraden van de groothandels werken kan het in sommige gevallen voorkomen dat de levertijd iets langer is dan aangegeven. Wij zullen je dan de eerst mogelijke leverdatum aan je bevestigen. Je krijgt dus na het plaatsen van een bestelling altijd nog een extra email met de bevestiging van de gewenste, realiseerbare of besproken leverdatum.
  • Kan ik een staal aanvragen?
    Ja dat kan! Wij kunnen je van bijna alle vloeren op de website een gratis staal toezenden (maximaal 3 per klant). Mail je naw gegevens naar info@onlineparketshop.nl met daarbij het gewenste staal / de gewenste stalen. Indien mogelijk zullen wij je deze per post toesturen.

Het winkelmandje vullen

Bestellen bij de Online ParketShop

  • Is het online bestellen bij de Online ParketShop wel veilig?
    Ja. De Online ParketShop maakt gebruik van een beveiligde verbinding voor de gegevens met betrekking tot betaling en je gegevens worden gecodeerd opgeslagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat uw gegevens door derden gelezen kunnen worden.

    Daarnaast ben je beschermt door de wet van kopen op afstand en heb je 14 dagen bedenktijd.
  • Moet ik bij een bestelling eerst inloggen/een account aanmaken?
    Om via de site te bestellen dient je jouw naam en adres gegevens in te vullen. Als je reeds een account bij ons hebt dan kun je deze gegevens automatisch laten invullen door in te loggen. Nadat je bent ingelogd kun je oa de gegevens wijzigen, zich aan- of afmelden voor onze nieuwsbrief. Ook kun je, indien van toepassing, jouw aankopen uit het verleden terugvinden in de Orderhistorie. Mocht je een order geplaatst hebben, kun je via jouw account de status van de order volgen.
    Wij zorgen ervoor zorgen dat de status altijd up-to-date is
  • Kan de Online ParketShop ook de juiste metrage voor ons uitrekenen?
    De Online ParketShop kan geheel vrijblijvende de juiste metrage voor je uitrekenen. Je dient dan een goed leesbare tekening met de juiste maten naar ons te mailen. LET OP: Daar de metrages van tekening gemeten worden kan er een verschil zijn met de werkelijkheid.
  • Herroepingsrecht
    Als consument bent je beschermt door de wet van kopen op afstand.

    Je hebt bij de Online ParketShop het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post naar De Online ParketShop - Meer en Duin 56M - 2163 HC - Lisse of per e-mail aan info@onlineparketshop.nl) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. De Online ParketShop stuurt je, voor de uiteindelijke levering, per email het Europese modelformulier betreffende het herroepingsrecht.

    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
    LET OP: Maatwerk kan niet worden herroepen



    Gevolgen van de herroeping

    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jou eigen keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.



    Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.


    De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jou eigen rekening.



    Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Betalingen

Bezorging/afhalen

  • Wat zijn de levertijden?
    De levertijd van de vloeren wordt bij benadering vermeld op de detailpagina. Normaal gesproken kloppen deze levertijden. Daar wij met de voorraden van de groothandels werken kan het in sommige gevallen voorkomen dat de levertijd iets langer is dan aangegeven.Wij zullen je dan de eerst mogelijke leverdatum aan je bevestigen. Je krijgt dus na het plaatsen van een bestelling altijd nog een extra email met de bevestiging van de gewenste, realiseerbare of besproken leverdatum.
  • Waar kan ik mijn bestelling in Nederland laten bezorgen?
    Je kunt een bestelling laten bezorgen door heel Nederland inclusief de waddeneilanden. Voor bezorging op de waddeneilanden worden extra kosten in rekening gebracht. De bestelling wordt tot op de stoep geleverd.
  • Bezorgt de Online ParketShop ook in Belgie?
    Ja. Je kunt een bestelling overal in Belgie laten afleveren. De bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van de bestelling. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de artikelen en de totaalprijs en worden getoond in als je het land van levering aanvinkt tijdens het bestellen.
  • Worden er bezorgkosten berekend?
    De eventuele bezorgkosten worden getoond in het winkelmandje waarbij geldt dat bij bestellingen van meer dan € 500,00 voor Nederland en € 1750,00 voor Belgie wij de bezorgkosten voor onze rekening nemen!


    Een overzicht van de bezorgkosten voor losse bestellingen volgt hieronder:



    Voor Nederland

    Laminaat tot € 500,00 = € 44,95 bezorgkosten

    Laminaat meer dan € 500,00 = GEEN bezorgkosten

    Ondervloeren tot € 500,00 = € 29,95 bezorgkosten

    Ondervloeren meer dan € 500,00 = GEEN bezorgkosten

    Plinten en profielen tot € 300,00 = € 29,95 bezorgkosten

    Plinten en profielen meer dan € 300,00 = GEEN bezorgkosten

    Accessoires tot € 100,00 = € 9,95 bezorgkosten

    Accessoires meer dan € 100,00 = GEEN bezorgkosten

    Wandpanelen tot € 1000,00 = € 59,95 bezorgkosten

    Wandpanelen meer dan € 1000,00 = GEEN bezorgkosten


    Voor Belgie

    Laminaat tot € 1750,00 = € 59,95 bezorgkosten

    Laminaat meer dan € 1750,00 = GEEN bezorgkosten

    Ondervloeren tot € 1000,00 = € 59,95 bezorgkosten

    Ondervloeren meer dan € 1000,00 = GEEN bezorgkosten

    Plinten en profielen tot € 500,00 = € 39,95 bezorgkosten

    Plinten en profielen meer dan € 500,00 = GEEN bezorgkosten

    Accessoires tot € 200,00 = € 19,95 bezorgkosten

    Accessoires meer dan € 200,00 = GEEN bezorgkosten

    Wandpanelen tot € 1750,00 = € 79,95 bezorgkosten

    Wandpanelen meer dan € 1750,00 = GEEN bezorgkosten

  • Kan ik zelf een gewenste lever- of afhaaldatum opgeven?
    Ja, je kunt tijdens het bestelproces zelf een gewenste lever- of afhaaldatum opgeven. Hou met het opgeven van een gewenste lever- of afhaaldatum wel zoveel mogelijk rekening met de aangegeven levertermijnen van de bestelde artikelen. Vul je hier niets in dan wordt de bestelling op de eerst mogelijke werkdag geleverd.
  • Kan ik ook een gewenst tijdstip van levering opgeven?
    Nee, je kunt geen gewenst tijdstip van levering aangeven. Daar wij met groot extern transport werken en de verkeersdrukte steeds verder toeneemt is het helaas ondoenlijk exacte tijdsafspraken te realiseren. Zorg er dan ook voor dat je op de afgesproken leverdatum de gehele dag aanwezig kunt zijn.
  • Hoe wordt de bestelling afgeleverd?
    De bestelling wordt netjes verpakt tot op de stoep geleverd. Je dient er zelf voor te zorgen dat de bestelling naar binnen wordt gedragen. Daar wij met een extern transportbedrijf werken kan/mag de chauffeur je daar niet bij helpen.
  • Krijg ik vooraf al een tijdsindicatie voor de levering?
    Helaas is vooraf geen tijdstip aan te geven daar wij met een extern transportbedrijf werken.
    Wel ontvangt je, op de dag van levering, rond 9.15 uur een sms of mail met de verwachte tijdspanne.
    Wij verzoeken de chauffeur je ook een half uur voor levering te bellen op het opgegeven nummer.
    Wij kunnen echter geen garantie geven dat de chauffeur dit ook daadwerkelijk doet.
  • Hoe kan ik het geplande tijdstip achterhalen op de dag van levering?
    Wij sms-sen of mailen je op de dag van levering zodra wij van de transporteur het verwachtte tijdstip hebben ontvangen. Dit gebeurt meestal tussen 9.15 en 9.30 uur. Wordt de vloer eerder geleverd dan 9.00 uur dan zal de chauffeur je bellen op het opgegeven nummer. Houdt daarom de telefoon altijd binnen handbereik!
  • Kan de transporteur bellen als hij in de buurt is?
    Wij geven de chauffeur altijd het opgegeven telefoonnummer mee met de vraag je een half uur voor levering te bellen. Wij kunnen echter geen garantie geven dat aan deze wens daadwerkelijk gehoor gegeven wordt.
  • Ik heb de levering gemist, wat nu?
    Als je niet thuis bent op de afgesproken dag dan rijdt de chauffeur verder en zal de vloer die dag niet meer geleverd gaan worden. In de regel zal de chauffeur het dan de volgende werkdag nogmaals proberen. LET OP: voor de tweede poging krijgt je wel een extra rekening van € 39,95 in NL en €59,95 in BE toegezonden.

Belgische klanten

  • Levert de Online ParketShop aan Belgische klanten?
    Jazeker. De Online ParketShop levert ook vloeren aan Belgische klanten. Wij doen echter geen IC Leveringen waarbij de BTW verlegd moet worden. Ons systeem is daar niet op berekend. De BTW is echter wel in terug te vorderen via de Belgische belastingdienst.
  • Bezorgt de Online ParketShop ook in Belgie?
    Ja. Je kunt een bestelling overal in Belgie laten afleveren. Eventuele bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van de bestelling.
  • Wat zijn de transportkosten voor Belgie?
    Voor Belgie

    Laminaat tot € 1750,00 = € 59,95 bezorgkosten

    Laminaat meer dan € 1750,00 = GEEN bezorgkosten

    Ondervloeren tot € 750,00 = € 49,95 bezorgkosten

    Ondervloeren meer dan € 750,00 = GEEN bezorgkosten

    Plinten en profielen tot € 500,00 = € 34,95 bezorgkosten

    Plinten en profielen meer dan € 500,00 = GEEN bezorgkosten

    Accessoires tot € 200,00 = € 19,95 bezorgkosten

    Accessoires meer dan € 200,00 = GEEN bezorgkosten

  • Zijn de prijzen voor Belgische klanten gelijk aan die van de Nederlandse klanten?
    Ja. De Online ParketShop maakt geen onderscheidt tussen de nationaliteiten. De totaalprijs kan alleen verschillen daar er voor Belgie transportkosten bij kunnen komen (zie vraag "Wat zijn de transportkosten voor Belgie))

Garantie

  • Wat voor garantie heb ik?
    Naast de wettelijke garantie heb je ook fabrieksgarantie op alle producten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De duur van de fabrieksgarantie is afhankelijk van het product en wordt vermeld op de productdetail pagina. De aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten. De wettelijke garantie duurt voort zolang de consument in alle redelijkheid een deugdelijk product mag verwachten.
  • Hoe lang heb ik garantie?
    Als je handelt naar de voorschriften van de fabrikant kun je jarenlang plezier beleven aan de vloer en heb je recht op de fabrieksgarantie. Al onze fabrikanten bieden jarenlange garanties bij correcte verwerking, correct gebruik en correct onderhoud. De garanties verschillen per product en kunnen oplopen tot wel levenslang! De exacte garantieduur vind je bij de productdetails en op de website van de fabrikant.
  • Hoe voorkom ik zoveel mogelijk de noodzaak tot garantieaanvraag?
    Alle materialen moeten voor het plaatsen gecontroleerd worden op gebreken. (plaats geen materiaal met gebreken, hierdoor vervalt uw garantie!) Hanteer bij het plaatsen de voorschriften van de betreffende fabrikant(en) en bij het onderhoud de onderhoudsvoorschriften van de betreffende fabrikant(en).
  • Wat moet ik doen als een product bij de levering beschadigd blijkt?
    Bij aflevering van de bestelling verzoeken wij je de goederen zo veel mogelijk op uiterlijke beschadigingen te controleren. Een uiterlijke beschadiging kun je op de vrachtbrief laten vermelden. Mocht de beschadiging klein van aard zijn, verzoeken wij je te proberen deze planken zo te gebruiken dat de beschadiging niet zichtbaar is. Als de beschadiging van dien aard is dat de planken niet meer bruikbaar zijn, zullen wij de beschadigde producten zsm in overleg laten omruilen.
  • Wat te doen als ik denk dat een product niet aan de kwaliteit voldoet?
    Plaats geen materiaal met gebreken! J kunt ons dan via klantenservice@onlineparketshop.nl een mail sturen met de aard van de klacht. Wij verzoeken je ook een aantal foto's te maken van de klacht en deze met de mail mee te zenden zodat wij een goede indruk krijgen van de klacht. Als wij er zelf niet uit komen zal er een afspraak worden gemaakt om de klacht ter plekke te laten bekijken door de groothandel/fabrikant. De klacht zal dan afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek afgehandeld worden naar de bepalingen van de fabrieksgarantie.
  • Waarop heb ik garantie?
    De Online ParketShop hanteert net als "normale" winkels de wettelijke- en fabrieksgarantie. Dit beperkt zich tot de materialen met een maximale waarde gelijk aan het onder de garantie vallende materiaal en dus niet tot enige andere schade, vervolgschade of legvergoeding.

Retourneren

  • Kan ik overgebleven pakken retourneren?
    De Onlineparketshop doet niet moeilijk over retouren!
    De Onlineparketshop hanteert voor teveel bestelde materialen in hele verpakkingen een retourtermijn van 30 (!) dagen na levering/afhalen tenzij schriftelijk anders aan je bevestigd.
    Wij verzoeken je retour artikelen redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat aan te bieden.
    LET OP: Maatwerk kan niet worden geretourneerd

    (Deze regeling staat los van het herroepingsrecht. Informatie over herroepen van de gehele overeenkomst kun je lezen onder het kopje Herroepingsrecht)

    Je kunt de overgebleven artikelen retourneren naar:

    De Online ParketShop

    Meer en Duin 56M

    2163 HC LISSE


    De Online ParketShop heeft geen ophaalservice voor eventuele retouren behalve als het gaat om een retour door een fout van de Online ParketShop zelf. Als klant dien je zelf voor de wijze van het retourneren te zorgen. De kosten voor het vervoer van de retouren zijn afhankelijk van de gekozen wijze van retourneren en kunnen worden opgevraagd bij de gekozen vervoerder. De eventuele verzend/retourkosten voor het retour brengen zijn voor de klant zelf en kunnen niet op Onlineparketshop worden verhaald.

  • Wat krijg ik gecrediteerd na het retour brengen?
    Mits de retouren redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeren krijgt u 100% van het aankoopbedrag gecrediteerd.

    Als het de gehele order betreft wordt het gehele factuurbedrag gecrediteerd inclusief eventueel betaalde verzendkosten en eventuele kosten voor het gebruik van bepaalde betaalmethodes.


    Indien er schade aan het product is ontstaan, welke het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, dan wordt er een waardevermindering in rekening gebracht bij de klant.


  • Hoe wordt de waarde van de retouren gecrediteerd?
    De waarde van de retouren wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding aan je terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de producten heeft betaald. Anders wordt het bedrag pas gecrediteerd zodra de artikelen retour zijn ontvangen of dat je kunt aantonen dat de artikelen daadwerkelijk retour zijn gezonden.
    Wij hebben geen contant geld op kantoor.
  • De termijn van 30 dagen na levering is reeds verstreken, wat nu?
    Als de termijn van 30 dagen na levering reeds verstreken is dan neemt de Online ParketShop de artikelen niet meer retour. Wij adviseren je dan de pakken op marktplaats aan te bieden daar wij hier goede ervaringen van onze klanten over horen.

Klachten

  • Ik heb een klacht, wat te doen?
    Klachten zijn er om opgelost te worden. Zowel klachten over de producten als over onze dienstverlening. Je kunt een omschrijving van de klacht, al dan niet aangevuld met foto's om de situatie te verduidelijken, mailen naar klantenservice@onlineparketshop.nl.
    Wij zullen de klacht uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoorden.

  • Ik ben het niet eens met uw klachtafhandeling. Wat nu?
    De Online ParketShop is aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg en gaat voor 100% tevredenheid en klachtoplossing. Echter kan het zijn dat je het niet eens bent met de oplossing of afwijzing van de klacht. Je kunt dan het geschil melden bij de geschillencommissie op http:www.sgc.nl of bij het Europese online geschillenplatform (ODR) op http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vragen over laminaat

  • Kan laminaat over tapijt gelegd worden?
    Nee, wij adviseren je geen laminaat te leggen over een tapijt. Laminaat behoeft namelijk een stabiele ondergrond. Tapijt is zacht en onder tapijt ligt meestal nog een ondervloer welke zacht is om het tapijt een luxer gevoel te geven. Deze te zachte ondergrond zorgt ervoor dat de laminaatvloer uiteindelijk gebreken zal vertonen zoals kraken of wijkende planken.
Terug naar boven

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid.